WhatsApp Image 2024-06-07 at 16.34.06.jpeg

Pepsi Super Store

Pepsi Super Store

 

Brand Activation for Pepsi (We Are Hero)

Som Kreativ hos We Are Hero var jeg med til at udvikle idéer og strategier, der kunne gøre Pepsi til “talk of the town” i forbindelse med lanceringen af deres nye logo. Min rolle omfattede facilitering af brainstormsessions og udvikling af koncepter og kampagner, som lagde grundstenen for den senere opbygning af Pepsi Super Store – en oplevelsesrig pop-up-butik.

Baggrund og indsigt
Pepsi skulle introducere deres nye TITAN logo med et ønske om at det blev “Talk-of-the-Town”. Målet var at skabe opmærksomhed og engagement gennem unikke oplevelser, der appellerede bredt og satte Pepsi på alles læber. Det kunne være udfordringer, oplevelser, overraskelser, en fest, en pop up store. Det skulle samle folk om Pepsi og skabe PR der satte gang i tørsten.

Ideer og koncepter
Vi kom på en masse skøre og vilde tanker, ideer og koncepter, der hver i sær og sammen havde potentiale til at sætte gang i dialogen og fange interessen, samt koble sig på nye trends og tendenser der kunne sikre viralitet og dermed det ønskede mål om at blive “Talk-of-the-Town”.

Her er et udpluk:

The Pepsi Merch Store: Et DYI område, hvor gæster kunne sætte deres eget unikke Pepsi-design på t-shirts.
The Pepsi Challenge: En fysisk oplevelse, en udfordring, der engagere og involvere publikum.
The Human Grabber: Inspireret af grab-maskiner, hvor man styrer et menneske rundt for at fange præmier.
CGI og digital storytelling: Et Pepsi S-tog der passerer forbi en masse rejsende på Nørreport. Vi viser det nye logo og ved at hoppe på bølgen tidligt, håbede vi på at gå viralt.
The Pepsi Museum: Et retrospektivt blik på Pepsi-brandets historie og udvikling.

Det dannede fundamentet for den overordnede udruldning af Pepsis nye TITAN logo samt indhold, aktivieteter og oplevelser i butikken. Pepsi Super Store åbnede d. 02 maj 2024 og var aktiv i 9 dage.

Eksekvering
Jeg var også en del af copywriter-holdet, hvor jeg bidrog til at sikre den rette tone of voice på tværs af platforme som abribus’er, skilte, SoMe og invitationer. Under opbygningen var jeg også i dialog med leverandører og samarbejdspartnere for at sikre, at det visuelle univers i butikken, levede op til vores vision.

Under opbygningen og afviklingen af Pepsi Super Store havde jeg stor indflydelse på “Merch”-afdelingen, hvor gæster kunne designe deres eget merchandise. Jeg var også til stede i butikken alle dage og opsamlede værdifulde erfaringer om, hvordan skiltning, flow, indretning og kommunikation kan optimere kundeoplevelsen.

Kompetencer og erfaring

  • Konceptudvikling

  • Creative Direction

  • Strategi og positionering

  • Kundekontakt

  • Research og indsigter

  • Kunderejse og rød tråd

  • Design af oplevelsen, elementer og omgivelser

  • Tekstforfatning og tone of voice

  • Pitch og præsentation