Idé: Hjælpe familier og venner med at genopdage minder gennem den auditive hukommelse.
Koncept: Sæt fokus på hvor mange minder der ligger i lyd og musik.
Eksekvering: Vi skal have folk til opleve det på egen krop. En oplevelse med lyd og musik de aldrig glemmer.
HiFi Klubben skal undersøge og vise hvordan lyd føles og mærkes. Hvordan kan vi med lyde fremtvinge følelser som kuldegysninger, tårer og flashbacks? Det kan kun opnåes hvis lydene gemmer på personlige minder.
Produkt: En personlig lydbog fyldt med lyde og musik der gemmer på minder.
Et godt format til at vi vise dette er lydbøger med lyde og musik der gemmer på personlige minder. HiFi Klubben skal hjælpe med at indsamle lyde og minder til personlige lydbøger der kan købes hos dem. En oplagt gave idé. For at opnå den største effekt vil det være oplagt at invitere modtageren af lydbogen ind i et af Hi Fi Klubbens showroom.
Produkt: Podcast serie i samarbejde med Third Ear og Jacob Kirkegaard.
De skal lave podcast serie sammen med Third Ear og Jacob Kirkegaard, en lyd kunstner. Den skal have fokus på lyd, musik og minder. (Ref: Third Ear: Soundtracks of Our Lives)
Produkt: Serie af film der viser familier og venner der genoplever musik / lyd sammen i Hi Fi Showroom.
Film 1: I 20 års bryllupsgave inviterer manden sin kone i HiFi Klubbens showroom hvor de afspiller det musik som de lyttede til da de først mødte hinanden. (Udgives: Valentines Day)
Film 2: En dreng der har mistet sin mor, bliver inviteret ind i HiFi Klubbens Showroom, hvor han hører optagelser af moren der har indtalt en godnat sang. (Udgives: Mors dag)
Film 3: Et par venner helt tilbage fra folkeskolen er vokset fra hinanden pga. små misforståelser, tager ind i Showroom og lytter til det musik der har været med til at forme dem.
Film 4: En dement bedsteforælder tager med børnebørnene i Showroom og lytter til gamle radioprogrammer og sange der vækker minder. (Udgives: Juleferien)
Samarbejde: TV2 Nyhederne, Third Ear og Demens-organisationer
Formålet med samarbejdet er at genskabe glemte øjeblikke gennem lyd.
HiFi Klubben skal indgå et samarbejde med TV2, hvor det sidste segment i TV Avisen er en quiz hvor de afspiller lydklip man skal gætte hvornår er fra. Et nemt men tragisk eksempel kunne være et lydklip fra Nyhederne d. 11 september 2001. Andre eksempler kunne være lydklip fra EM92, 5 sekunder med Happy - Pharrell Williams osv.